CENNIK – SZYBOWCE
Szkolenie szybowcowe za wyciągarką:
Teoretyczne:
Osoby do 25 r.ż. – 1000,00 zł
Osoby powyżej 25 r.ż. – 1400,00 zł
Praktyczne:
Osoby do 25 r.ż. – 4 900,00 zł
Osoby powyżej 25 r.ż. – 5 900,00 zł
Szkolenie uzupełniające do licencji pilota szybowcowego SPL* według cen za loty szkolne + instruktor:
– Przygotowanie do lotów termicznych i lądowania w terenie przygodnym
– Nauka wykonywania lotów termicznych
– Lot nawigacyjny: z instruktorem na odległość co najmniej 100 km (55NM) lub samodzielny na odległość co najmniej 50 km (27 NM)
– Przeszkolenie na nowy rodzaj startu: za samolotem po szkoleniu podstawowym za wyciągarką
* – realizacja niniejszego szkolenia nie jest obowiązkowa wg programu do licencji pilota szybowcowe – przeszkolenie na nowy rodzaj startu umożliwi pilotowi w przyszłości wykonywanie lotów przy zastosowaniu dwóch rodzajów startu: za wyciągarką oraz za samolotem. Procedura wpisania nowego rodzaju startu do posiadanej już licencji wiąże się z dodatkowym szkoleniem i dodatkowym egzaminem LKE oraz ponownym wydaniem licencji SPL. Minimalna ilość startów i godzin lotów do ukończenia zadania określone są w aktualnym programie szkolenia AM.
Szkolenie instruktorskie FI(S)
– kurs teoretyczny – 1000,00 zł
– kurs praktyczny – 2500,00 zł
– lot kwalifikacyjny – 350,00 zł
Loty szybowcowe:
Opłata za szybowce – resurs – (zł/h):
SZD-54-2 Perkoz
Członkowie AM loty treningowe** – 102,00 zł
Członkowie AM loty szkolne – 198,00 zł
Piloci niezrzeszeni w AM loty treningowe – 150,00 zł
Piloci niezrzeszeni w AM loty szkolne – 279,00 zł
** – loty treningowe tylko dla osób posiadających ważną licencję SPL
Opłaty dodatkowe w lotach szkolnych i KTP:
- Pakiet może być zakupiony wyłącznie przez członka AM, który jest aktywny i udziela się społecznie w AM.
- Pakiet można wykorzystać wyłącznie w danym sezonie lotnym, w którym został zakupiony do 31 grudnia br.
- Pakiet można zrealizować na dowolnym typie i egzemplarzu szybowca zgodnie z posiadanymi uprawnieniami na dany typ szybowca, i nie jest on związany z cenami podanymi w cenniku powyżej.
- Posiadacze pakietu ponoszą dodatkowo normalne opłaty za start za wyciągarką, start za samolotem oraz dodatkowe opłaty za lot z instruktorem lub lot pod nadzorem instruktora na ziemi jeżeli takie loty tego wymagają zgodnie z przepisami i programem szkolenia AM.
-
Pakiet można realizować wyłącznie na aktualnie lotnych (dopuszczonych do lotów) i ubezpieczonych szybowcach dostępnych w AM.
- Pakiet można realizować jedynie w zorganizowanym dniu lotnym nadzorowanym przez kierownika lotów, który ma aktualne uprawnienia instruktora szybowcowego, lub kierownika lotów posiadającego uprawnienia do nadzorowania lotów szybowcowych zatwierdzonego przez ULC i za pisemną zgodą Kierownika Odpowiedzialnego AM
Loty zapoznawcze:
*** – płatne przed wykonaniem lotu + za każdą dodatkową minutę lotu powyżej 15 minut lotu dopłata – 3 zł./min (po uzgodnieniu pilota z osobą odbywającą lot zapoznawczy, jeżeli są ku temu warunki termiczne do przedłużenia lotu i osoba odbywająca lot zapoznawczy chce go przedłużyć i potwierdzi dokonanie dopłaty za dodatkowe minuty lotu). Maksymalny czas lotu zapoznawczego nie może przekroczyć 20min.
Opłaty dodatkowe:
System wewnętrznego rozliczania punktowego członków Aeroklubu Mieleckiego
Założenie: 1 pkt. odpowiada wartości 1zł. Punkty nie mogą być przeliczane na złotówki i wypłacane w pieniądzu.
Za uzyskane pkt. można pokryć:
- loty
- starty za wyciągarką i samolotem
- opłaty administracyjne w AM (ubezpieczenie, składki członkowskie, opłaty przedsezonowe, KWT)
Punkty można zdobyć za:
- 3,5 pkt./hol wykonany na wyciągarce dla holownika z uprawnieniami,
-
12 pkt./h wykonanych prac naliczane dopiero po odpracowaniu 50 godzin prac społecznych (nieodpłatnych) w danym sezonie lotnymtylko i wyłącznie zapisanych w dzienniczku prac społecznych i potwierdzonych podpisem przez Kierownika Odpowiedzialnego AM lub Szefa Technicznego AM.
Zasady obowiązujące pilotów i pilotów-uczniów korzystających ze sprzętu Aeroklubu Mieleckiego:
- Przed rozpoczęciem sezonu każdy pilot musi mieć opłacone i wprowadzone wszystkie składki członkowskie, opłaty przedsezonowe, opłacone KWT, oraz opłaty wpisowe do sekcji. Piloci, którzy nie będą mieli uregulowanych powyższych płatności, będą rozliczani za loty po cenach komercyjnych.
- Obowiązkowa przedpłata 500+, która musi być uiszczona przed rozpoczęciem sezonu lotnego. Wpłacona kwota 500 zł na konto AM będzie w 100% rozliczona za wykonane loty szybowcowe w danym sezonie i będzie widoczna po wpłacie w saldzie punktowym eChrono na plus.
- Obowiązkiem każdego pilota będzie posiadanie nieujemnego salda punktów w eChrono przed rozpoczęciem dnia lotnego po wykorzystaniu 500+. Piloci, którzy będą mieli ujemny stan salda punktów w eChrono mogą przed dniem lotnym okazać kierownikowi lotów dowód wpłaty na konto AM lub uiścić zaległą wpłatę gotówką w kasie AM, co jest warunkiem dopuszczenia do lotów.
- W przypadku zalegania w opłatach za loty i składki pilot nie będzie dopuszczony do lotów.